Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Her tales der om eksisterende ruter til TS
Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Erich » søn jun 04, 2017 7:28 pm

Hej Alle
Får i fejl i den nye Jylland 2000, så indberet dem venligst i denne tråd.
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

my1114
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn maj 14, 2017 8:27 pm
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af my1114 » søn jun 04, 2017 11:10 pm

Hej Erich
For at samle op på mine fejl omkring manglende season textures og Skanderborg stationsbygning, så er dette nu løst. :D Jeg fulgte et råd på denne side: http://railworksamerica.com/forum/viewt ... 29&t=14030
Tilsyneladende kommer season textures til "Jylland 2000" fra "Castle Rock Railroad" (??)
Edit: Nu er season texture forsvundet igen :cry:
Mvh.

Jeppe / MY1114

Brugeravatar
TheDanishBaconLover
Indlæg: 5
Tilmeldt: man jun 05, 2017 11:17 am
Geografisk sted: Odder
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af TheDanishBaconLover » man jun 05, 2017 12:25 pm

Halløj! Jeg har et problem med ruten, ja.
Ballasten er helt underlig og jeg forstår ikke hvad der sker! Det virkede igår. Men efter jeg downloadede og installerede Northern Europe og to scenarier til Jylland 2000, har det set underligt ud. Har det noget med det at gøre?

Mads
Vedhæftede filer
Underlig, ballast.jpg
Med venlig hilsen,
Mads, aka TheDanishBaconLover

Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Erich » man jun 05, 2017 12:45 pm

Hej

Det er texture sættet til Northern Europe der laver noget møg. du er nødt til at installere Jylland 2000 igen UDEN at slette den gamle version, så skulle textures være på plads. Scenarier kan ikke ændre på ground textures.

Grunden til dette er at Northern Europe bruger samme ground texture sæt som Jylland 2000. Men der er en forskel. Sættet til Jylland 2000 er udvidet, så når du installerer NE, så vil Jylland 2000 bruge det gamle sæt, og så bliver de nye ikke vist.
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

Nikonissen
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors maj 18, 2017 12:14 pm
Geografisk sted: Herning, Danmark

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Nikonissen » tirs jun 06, 2017 7:39 am

Hej. Når jeg bruger scenarieeditoren i Jylland 2000 støder jeg på et underligt problem. Eksempel: Hvis jeg skal teleportere fra Frederikshavn til Padborg for at sætte nogle vogne/tog trykker jeg altid på "9" for at kunne se 2D mappet. Derefter finder jeg stedet på kortet og holder "Ctrl" inde mens jeg klikker på stedet. Men når jeg vil trykke på pilen der fører mig hen til stedet sker der ingenting hvis jeg skal teleportere til en by under Kolding. Fra Kolding og op virker det fint, men hvis jeg vil teleportere til et sted under kolding på strækningen, sker der ingenting...
Med venlig Hilsen
Nikolai Nissen

my1114
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn maj 14, 2017 8:27 pm
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af my1114 » tirs jun 06, 2017 10:51 am

Hej Erich og alle jer andre :D

I går kunne jeg endelig se winter textures i Jylland 2000, hvor jeg kørte en kort tur på ca. 5 minutter. Men i dag da jeg atter åbnede min computer, var problemet tilbage. Kun sommer textures bliver vist selvom andet er valgt. MEGET mystisk. Jeg har ikke foretaget nogle ændringer siden i går. Er der nogen der har en ide til at fikse dette? Jeg har prøvet at google mig frem, men uden held :|
Håber der findes en løsning et sted, for det er lidt øv ikke at kunne se den flotte rute i vinter beklædning
Mvh.

Jeppe / MY1114

Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Erich » ons jun 07, 2017 6:08 am

Nikonissen skrev:
tirs jun 06, 2017 7:39 am
Hej. Når jeg bruger scenarieeditoren i Jylland 2000 støder jeg på et underligt problem. Eksempel: Hvis jeg skal teleportere fra Frederikshavn til Padborg for at sætte nogle vogne/tog trykker jeg altid på "9" for at kunne se 2D mappet. Derefter finder jeg stedet på kortet og holder "Ctrl" inde mens jeg klikker på stedet. Men når jeg vil trykke på pilen der fører mig hen til stedet sker der ingenting hvis jeg skal teleportere til en by under Kolding. Fra Kolding og op virker det fint, men hvis jeg vil teleportere til et sted under kolding på strækningen, sker der ingenting...

Hej Nikolaj

Det lyder meget mystisk. Det plejer at være routemarkers der giver denne funktion, og jeg har slet ikke lagt nogen routemarkers ind i Jylland 2000.
I den allerførste udgave af Jylland 2000 var der et sæt routemarkers med, men de når kun fra Skagen til Skørping. Alt bygget efter det, har ikke routemarkers med. Jeg har en sjov fornemmelse af, at nogen har pillet hvor de ikke må, og det er ikke dig jeg tænker på Nikolaj. Men det er nemt at konstatere. Åben din Assetmapppe, find Kuju, gå ind i Railsimulator mappen, åben mappen Routemarkers, og find filen Jylland 2000.dcsv. Filen Jylland 2000.dcsv kan du åbne med notepad, og er der nogen stationer med SYD for Skørping, så er der nogen der sammen med et scenarie har udgivet routemarkers, hvilket man IKKE har fået lov til af mig. :)
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Re: Jylland 2000 7.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Erich » ons jun 07, 2017 6:16 am

my1114 skrev:
tirs jun 06, 2017 10:51 am
Hej Erich og alle jer andre :D

I går kunne jeg endelig se winter textures i Jylland 2000, hvor jeg kørte en kort tur på ca. 5 minutter. Men i dag da jeg atter åbnede min computer, var problemet tilbage. Kun sommer textures bliver vist selvom andet er valgt. MEGET mystisk. Jeg har ikke foretaget nogle ændringer siden i går. Er der nogen der har en ide til at fikse dette? Jeg har prøvet at google mig frem, men uden held :|
Håber der findes en løsning et sted, for det er lidt øv ikke at kunne se den flotte rute i vinter beklædning
Hej Jeppe
Det lyder helt vanvittigt, og høfligt sagt, så fatter jeg ikke en meter. Hovedtexturesættet der er brug er KUJUs eget. Det eneste der er tilføjet er textures til de danske spor, og det hele bliver kørt fra mappen DTS\Misc\Enviroment\Terrain\Urban.

Mappen jeg henviser til, ud over textures til de danske spor, er Kuju\Railsimulator\Enviroment\Terrain, og her ligger alle de forskellige textures hos mig. Det er standard textures, så alle burde have dem, og de virker i alle årstider hos mig.

Har du husket at tømme cachen efter endt installation? Hvis ikke kan de være skyld i visningsfejl.

PS. Jeg har her til morgen genpakket ruten, og har nogle enkelt filer mere med. Hvis du henter den, og installerer den, så må du IKKE slette den gamle udgave først. Den nye skal overskrive løverne og cirkus, så burde det virke, og HUSK at tømme cachen.
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

my1114
Indlæg: 17
Tilmeldt: søn maj 14, 2017 8:27 pm
Kontakt:

Re: Jylland 2000 6.5 Fejlmeldinger

Indlæg af my1114 » ons jun 07, 2017 6:31 pm

Hej igen

Jeg fatter det heller ikke...
Jeg har downloadet og installeret ruten igen her til aften, men uden held. Jeg husker altid at tømme cachen efter installation.
Jeg har kigget i de to mapper du henviser til, og der ligger samlet mange filer med winter textures, så jeg tror ikke, at der mangler noget der. Problemet er også kun på Jylland 2000. Jylland 1960 fungerer som den skal.
Jeg har prøvet at vedhæfte RouteProperties XML dokumentet. Ved ikke om man måske kunne spotte en fejl her(?)
Mvh.

Jeppe / MY1114

Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Re: Jylland 2000 6.5 Fejlmeldinger

Indlæg af Erich » tors jun 08, 2017 6:54 am

Hej jeppe

NEJ, det kan ikke være Routeproperties.xml der fejler, den er ens hos alle.
Men der ligger en PM til dig her på sitet der indeholder noget andet, og det er muligvis her at fejlen ligger. :)
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst