Jylland 2000

Her tales der om eksisterende ruter til TS
Knud
Indlæg: 16
Tilmeldt: man maj 08, 2017 9:21 am
Geografisk sted: Dragør
Kontakt:

Re: Jylland 2000

Indlæg af Knud » ons jan 13, 2021 10:31 am

my1114 skrev:
man jan 04, 2021 4:36 pm
Hej

Jeg er ved at lave et scenarie fra Padborg til Neumünster i Jylland 1.2. Jeg oplever at flere forsignaler lyser "dobbelt gult" (advarer om rødt) selvom at det følgende signal er grønt der er ingen forankørende tog. Dette sker bl.a. omkring Jübeck, Schleswig og Owschlag.
Jeg har installeret følgende signalscripit: http://www.team-trainsim.dk/index.php/d ... ript-v-1-4
Hvad kan fejlen alternativt skyldes?

Tak på forhånd
Hvis du starter scenariet direkte fra scenarieeditoren kan du ikke altid regne med at signalerne viser det samme som hvis du starter scenariet via "Drive" i menuen. Så hvis du kun har testet det via editoren så prøv at teste det via Drive og se om de opfører sig på samme måde.
Knud Berggreen
Railworks Danmark

Erich
Indlæg: 916
Tilmeldt: lør apr 15, 2017 4:05 pm
Geografisk sted: Nykøbing F
Kontakt:

Re: Jylland 2000

Indlæg af Erich » tors jan 14, 2021 8:59 am

Hvis du starter scenariet direkte fra scenarieeditoren kan du ikke altid regne med at signalerne viser det samme som hvis du starter scenariet via "Drive" i menuen. Så hvis du kun har testet det via editoren så prøv at teste det via Drive og se om de opfører sig på samme måde
Du kan rent faktisk se selv hvad det er Knud mener. Prøv at starte scenariet direkte fra scenarieeditoren, klik på dit tog, og så gå ind og kik på dit 2D map. så vil du se noget sjovt. Næsten alle signaler bliver vist med grønt lys. Det har de dog ikke. Det er en generel visningsfejl i TS, og den virker til tider begge veje, så signalet du ser viser noget forkert.

Signalerne på den omtalte strækning gør det de skal, også forsignalerne. De er testet mange gange, og der er ikke fejl i deres funktionalitet.
Med venlig Hilsen
Erich ( Ghosttrain ) Falensteen
Team TrainSim

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst