Prioritering af trafikken

Her tales der om eksisterende scenarier til TS
Besvar
hkp
Indlæg: 78
Tilmeldt: fre dec 22, 2017 10:01 pm

Prioritering af trafikken

Indlæg af hkp » fre dec 27, 2019 9:14 pm

Jeg har nu siddet og kæmpet med at få lavet et scenarie der tager udgangspunkt i intercitytog fra Københavns Lufthavn til Hovedbanegården og derfra til Tølløse og så Slagelse og mod Nyborg.

Jeg har køreplaner for en specifik dag og tidspunkt og har indsat alle tog ind og ud af København og Lufthavnen. Men jeg må sige det er håbløst at få til at virke korrekt. Når man skal krydse på tværs ind i spor 7 fra lufthavnen og der først skal nogle ud mod Lufthavnen og når man så er kommet ind i spor 7 og venter på at køre mod Valby så skal der jo imens være øvrig trafik på kryds og tværs. Men det er håbløst at få til at reagere som man ønsker!

Er der nogen der har erfaringer med de forskellige kategorier for togene? Jeg bruger bare custum hele tiden. Men kan man med fordel bruge expres, regional osv?

Forsøgte at lave mit eget tog til express passenger for at få det presset ind i spor 7, men så røg jeg bag i køen allerede i Kastrup... Og det virkede kun endnu værre...

Er det bare håbløst at lave noget avanceret med den AI-motor spillet har i dag?

Raztel
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn sep 17, 2017 12:27 pm

Re: Prioritering af trafikken

Indlæg af Raztel » lør dec 28, 2019 12:33 pm

Der kan afhængig af hvor meget trafik i KBH være trængsel. Jeg har selv haft de problemer, men løste det ved at få AI togene til at starte par min. senere eller tidligere afhængig af trafikken der kommer bag dem.

Jeg plejer at bruge “Standard Passenger” til player toget og AI. Jeg ændre kun AI i værste tilfælde til andet, men jeg justere tidspunkterne på AI før jeg ændre hvilken type tog den kører efter

hkp
Indlæg: 78
Tilmeldt: fre dec 22, 2017 10:01 pm

Re: Prioritering af trafikken

Indlæg af hkp » lør dec 28, 2019 5:09 pm

Jeg bruger altid samme starttid på alle tog. Og så lader jeg det bare holde længe ved første perron så det passer derfra. Det er måske en dum taktik. Jeg må eksperimentere lidt med at ændre det :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster