Hej alle
Som nogen af jer nok har set på Facebook, så er jeg nået hertil.
.
.
Nu er der så nok nogen der tror, at jeg bygger hele Puttgarden. Det gør jeg så ikke, af flere gode grunde. Det er så minimalt hvad jeg har kunnet skaffe af oplysninger omkring tunnelbygeriet i Tyskland. Det vides heller ikke, om der stadig vil være jernbaneforbindelse til Puttgarden når Fermern forbindelsen åbner. Der er også meget divergerende oplysninger om hvordan jernbane vil blive anlagt. Nogle oplysninger går ud på at man ganske enkelt byger en helt ny jernbane over Femern, mens andre siger at den gamle bane bliver udbygget med to spor og elektrificeret. Det vides heller ikke som før nævnt om der vil være spor fra den nye / renoverede strækning ind til Puttgarden, så indtil jeg har mange flere langt mere præcise oplsyninger, så stopper tunnelstrækningen ca 2 km inde på Femern. Der vil selvfølgelig komme lidt landskab, men det bliver ikke det store. Det vil være indikeret at der er en havn i Puttgarden, men heller ikke mere. Det kunne nu ellers have været sjovt, hvis eller jeg databasemæssigt kunne få lov til det, at føre strækningen hel til Lübeck. Men inden det kommer på tale, så er der "bare lige" et helt S-baneanlæg der lige ska revideres med opgraderet HKT system.