FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Her tales om alt til TS der ikke hører hjemme under andre Fora
Besvar
Nikonissen
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors maj 18, 2017 12:14 pm
Geografisk sted: Herning, Danmark

FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Indlæg af Nikonissen » man mar 16, 2020 9:56 pm

Team TrainSim Forum FAQ tråd

Denne tråd er skabt med henblik på at kunne henvise folk hertil når de stiller et såkaldt "FAQ/Frequent Asked Question. Dette indlæg kan redigeres løbende, i takt med at der komemr flere relevante spørgsmål ind.
Fremover i stedet for at skulle gentage os selv fra teamet af 100+ gange til nyere brugere, kan vi henstille dem hertil. Selv tak ;) :D


Hvorfor er der ingen der svarer på mit spørgsmål/problem?
Der er typisk en af to årsager,
1. Problemet er ikke uddybet nok til at andre medlemmer på siden kan forstå hvad problemet er
2. Der er ingen der kender løsningen på problemet (ekstremt sjældent)


Hvordan installerer man tog/ruter til Train Simulator?
Der står i Alle tog/ruter man downloader, hvordan de skal installeres. Forstår man det ikke er der bl.a. denne video at tage fat i her.


Hvornår er Denne model/rute færdig?
Det ved man aldrig selv. 99% af alle de tog, ruter, scenarier, objekter osv. som fremstilles, fremstilles i folks fritid og ulønnet. Derfor er det meget uforudsigeligt at sige hvor lang tid der går før et produkt er klart da det afhænger af tid, lyst og interesse. Man kan som udvikler pludselig miste interessen/mange motivation. Kommer man til det, lader man være med at udvikle til man får lyst igen. Der kan gå alt mellem en uge til et år til at den lyst kommer tilbage. Derfor kan det være umuligt at komme med selv et overslag


Noget nyt fra dette projekt?
Hvis udvikleren har noget nyt at skrive om/vise frem, ville vedkommende gøre det. Så medmindre udvikleren selv poster noget, er svaret 99,9% sikkert nej.


Kan jeg blive tester?
Team TrainSim har alle de testere der er brug for i øjeblikket. Det er ikke en klub man kan ansøge om at blive medlem af. Nye medlemmer spørges, hvis det vurderes fra Teamet at der er mangel på personer, i forlængelse af dette, spørges de altid personligt.
Ellers spørger udviklere altid når de har brug for testere.


Hvor kan jeg finde Northern Europe Ruten henne?
Da Jylland 7.0 og Sjællandruten blev udgivet, blev den fjernet fra alle websteder. Dette skyldes at man i de to nye ruter har langt flere strækninger, langt mere stabile ruter som er opdateret til de nyere versioner af Train Simulator, og har danske objekter. Alt sammen noget som Northern Europe mangler.


Hvorfor kan jeg ikke bare få den alligevel? Jeg synes at Northern Europe er bedre...
Hvis vi gav ruten ud alligevel når folk spurgte, ville vi total gå i mod vores egne principper. Og nej; Northern Europe er ikke bedre.

Her er (næsten) 10 gode grunde til at Jylland og Sjællandsruten er langt bedre alternativer:
1. Jylland og Sjælland har danske signaler
2. Jylland og Sjælland er mere driftsstabile og kan køre på højere FPS
3. Sjælland indeholder i modsætning til NE ikke bare hovedstrækningerne, men alle S-baner, regionalbaner og fjernbaner
4. Sjælland indeholder Fermenforbindelsen
5. Sjælland indeholder Øresundsbroen med spor hele vejen t.o.m. Malmö C. Og dette er oven i købet med SVENSKE signaler
6. Stort set alle scenarier udgivet i løbet af de seneste 3 år har været til Jylland/Sjællandsruten. Derved vil man kunne spille nyere scenarier med nyere materiel, som ikke eksisterede for 3 år siden
7. Den sidste opdatering til Northern Europe udkom for 6 år siden. I løbet af den tid har man kunne bygge langt mere realistisk dansk landskab. Begge de nye ruter indeholder danske perroner, perronudstyr, spor, stationskilte og listen fortsætter...
8. Der er bygget mange af de ikoniske stationsbygninger fra bunden af for at skabe større realisme, fx. Københavns hovedbanegård, Østerport, Nørreport og Odense
Med venlig Hilsen
Nikolai Nissen

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst